لاپید-به‌رسمیت-شناختن-فلسطین-شکست-اسراییل-است 

رهبر حزب مخالف کابینه نتانیاهو می‌گوید که به‌رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط اروپایی‌ها شکست بی‌سابقه برای اسراییل است.

به گزارش افغان نیوز؛ یائیر لاپید، رهبر احزاب مخالف کابینه‌ی نتانیاهو به اقدام چند کشور اروپایی در به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی واکنش نشان داد.
وی گفت: «تصمیم ناروی، اسپانیا و ایرلند جنوبی در به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی شکست سیاسی بی‌سابقه برای اسرائیل است».
 با این حال، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در تماس تلفنی با همتای اسراییلی خود بار دیگر بر حمایت قاطع واشنگتن از این کشور تأکید کرد.
 آستین، در گفتگو با یوآو گالانت همچنان خواستار ایجاد سازوکاری برای کمک‌رسانی به غزه همزمان با ادامه حملات به این منطقه شد.
این در حالی است که وزیر خارجه کلمبیا می‌گوید رییس جمهور این کشور دستور افتتاح سفارت کلمبیا را در فلسطین صادر کرده است.

لوییس گیلبرتو موریلو، وزیر خارجه کلمبیا، روز (چهارشنبه، ۲جوزا)  به خبرنگاران گفته است که گوستاوو پترو، رییس جمهوری این کشور، دستور افتتاح سفارت در شهر رام الله را صادر کرده است. 
رام الله در کرانه‌ی باختری به عنوان پایتخت اداری «تشکیلات خودگردان فلسطین» عمل می کند.
به نقل از گزارش رویترز، موریلو گفت: «پرزیدنت پترو دستور داده تا سفارت کلمبیا را در رام الله افتتاح کنیم. این نمایندگی کلمبیا در رام الله خواهد بود. این گام بعدی است که قرار است برداریم».
  به باور موریلو، کشورهای بیشتری به زودی حمایت خود را از به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل آغاز خواهند کرد، که کلمبیا پیشتر از این تلاش‌ها حمایت کرده است.

بیشتر رییس جمهور کلمبیا گفته است که به دلیل حملات بی‌رحمانه‌ی اسراییل در غزه و نسل کشی مردم ملکی روابط خود را با اسراییل قطع می‌کند.

گوستاوو پترو، رییس جمهور کلمبیا در جریان سخن‌رانی خود در مراسم روز جهانی کارگر گفته است، به دلیل نسل‌کُشی در نوار غزه، کشورش روابط دیپلوماتیک خود را از  با اسراییل قطع می‌کند.
آقای پترو در کنار اعلام این موضوع؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  اسراییل را به‌دلیل کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، «نسل‌کُش» توصیف کرده است.

لاپید: به‌رسمیت شناختن فلسطین شکست اسراییل است 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد